Regeneracja wałów korbowych

Regeneracja wałów korbowych

 

Oferta tutaj zawarta skierowana jest do wszystkich, którzy dotarli do kresu własnych możliwości technicznych i nie mają pomysłu na dalsze postępowanie. Zwracając się do nas mogą oni liczyć na życzliwe potraktowanie, gdyż będą mieli do czynienia nie tylko z ludźmi, którzy tylko wykonują swój zawód, ale którzy,są przy tym pasjonatami motocyklizmu czy też lepiej mówiąc motoryzacji a jeszcze szerzej patrząc szeroko rozumianej techniki.
Zwracając się do nas z pytaniami każdy może liczyć na życzliwe doradztwo niezobowiązujące do zlecenia nam pracy.
Pytanie jest zawsze tańsze niż popełniane błędy.

Kontakt z nami możliwy jest:
Osobiście lub listownie: BOXER&ROTOR, ul.Rokicińska 363, 92-620 Łódź
FAX: +48+42+648 80 80
Tel: +48+42+648 84 37
Mobil: +48+602 395 462; +48+602 306 393
e-mail: pawlak@motoweteranbazar.pl

Jedną z wielu naszych specjalności jest zarówno regeneracja jak i wytwarzanie nowych wałów korbowych.

     Oferta nasza obejmuje:

  1. Szlifowanie wałów korbowych nierozbieralnych.
  2. Naprawę wałów rozbieralnych.
  3. Dorabianie czopów korbowodowych.
  4. Szlifowanie korbowodów.

Każdy dostarczony do naprawy wał jest poddawany analizie, wynikiem której jest ustalenie zakresu i sposobu naprawy.

Szlifowanie wału ZÜNDAPP KS 750

Wały korbowe składane są rozbierane a otwory precyzyjnie mierzone. W zależności od potrzeb wykonujemy nowe czopy korbowodowe. Do wytwarzenia czopów używamy właściwej, z atestem, stali. Zawsze wykonujemy o jedną sztukę więcej niż  jest potrzeba i tę sztukę poddajemy ostrej kontroli. Jednym z najważniejszych parametrów jest twardość będąca ostatecznie wynikiem obróbki cieplnej. Sprawdzamy twardość powierzchniową oraz zmianę jej wartości wraz z głębokością.

Badanie twardości umożliwia twardościomierz.

Bardzo ważną dla późniejszej trwałości wału korbowego jest wykonany prawidłowo montaż. Czopy muszą być wciśnięte z siłą o odpowiedniej wartości i odpowiednio pozycjonowane. Odpowiedzialną czynnością jest także wykonanie tzw.”pionowania” korbowodów.

Szlifowanie otworu w korbowodzie BMW R75

Ostatnią czynnością przed oddaniem wału korbowego klientowi jest ostateczne dokonanie pomiarów sprawdzających prawidłowość przeprowadzonego montażu.


Pomiary zmontowanego wału

Dla własnych potrzeb i potrzeb naszych klientów wykonujemy krótkie serie nowych wałów korbowych.


Nowy wał korbowy BMW R75


Nowy korbowód BMW R75


Nowy wał korbowy ZÜNDAPP  KS 750


Nowy korbowód ZÜNDAPP  KS 750

Od 30 lat zajmujemy się restaurowaniem motocykli. W tym czasie (szczególnie na początku) często stawaliśmy przed problemem naprawy elementów mechanicznych. Nie  zawsze łatwo było nam znaleźć zakład, który chętnie a przy tym fachowo dokonał by obróbki mechanicznej lub wyprodukował całkiem nowy element.

 Niejako zostaliśmy zmuszeni do podjęcia samodzielnych działań, w których można było wykorzystać wiedzę Tadeusza Pawlaka z zakresu ogólnej znajomości motocykli i znacznej w tej dziedzinie praktyce oraz szczególnej technicznej kompetencji i wiedzy (z racji długoletniej pracy w państwowych zakładach mechanicznych na stanowisku  szefa działu narzędziowego) Ryszarda Glena.