Szkiełkowanie metali kolorowych i stali nierdzewnych

Szkiełkowanie metali kolorowych i stali nierdzewnych

Użyte w procesie szkiełkowania kulki szklane, odpowiednio dobrane granulacją, dzięki swemu elastycznemu działaniu, praktycznie nie powodują ścierania erozyjnego. Proces szkiełkowania można szczególnie zastosować do obróbki wyrobów precyzyjnych, cienkich i kruchych. Obrabiane powierzchnie uzyskują bardzo trwałą i estetyczną powierzchnię.

„Szkiełkowanie” przynosi nadspodziewanie dobre efekty w przypadku obrabiania motocyklowych, aluminiowych obudów silnika, skrzyń biegów, głowic.
Wyżej wymienione elementy po obróbce uzyskują „aksamitną” jasną barwę.

Stanowczo odradzamy poddawaniu procesowi szkiełkowania całych, nie rozebranych, urządzeń typu silnik, skrzynia biegów itp. Mimo najlepszych zabezpieczeń mikrokulki zawsze znajdą sobie drogę do wnętrza.

Często spotykane w ogłoszeniach „Allegro” zdjęcia pokazują np. cały silnik z „zabezpieczonymi” otworami i tak poddany szkiełkowaniu. Zdjęcia takie świadczą tylko o wielkiej niefrasobliwości zarówno zlecającego jak i wykonującego usługę.

Przed montażem, elementy poddane szkiełkowaniu należy bardzo dokładnie wymyć. Należy przyjąc zasadę, „jest już wymyte? to dla pewności jeszcze raz wymyję”.

Piaskowanie wyrobów z metali kolorowych powoduje ich oczyszczenie ale jednocześnie nadaje chropowatą strukturę ich powierzchniom.

Użycie jako medium drobno tłuczonego złomu szklanego w żadnym wypadku nie zapewnia efektu „szkiełkowania”

Jest to możliwe tylko przy użyciu szklanych mikrokulek. W zależności od potrzeb stosuje się mikrokulki o średnicy 50; 75; 100; 125; 150; 175 i 200 mikronów.

„Szkiełkowanie” czyści i wygładza powierzchnię. Gotową powierzchnię po piaskowaniu można porównać do krajobrazu Alp a po „szkiełkowaniu” do gładkości krajobrazu Holandii.

Należy zdać sobie sprawę, że „szkiełkowanie” nie spowoduje wyrównania i usunięcia głębokich rys, nadlewów odlewniczych oraz innych nierówności. Te można usunąć tylko poprzez zapiłowanie i zaczyszczenie papierem ściernym.

Powierzając nam detale do „szkiełkowania” należy usunąć wszelkie nierówno-ści, których nie chcemy mieć a także dokładnie wymyć i odtłuścić. Niewymycie podraża koszt usługi.

Termin wykonania „szkiełkowania” : 3 dni od otrzymania zlecenia

Kontakt:
Tel. +48+42+648 8437; Fax. +48+42+648 8050
Mobil: +48+602 395 462;  +48+602 306 393
e-mail:  pawlak@motoweteranbazar.pl

Pokrywa przednia silnika Zündapp KS 750 po piaskowaniu
Ta sama pokrywa po „szkiełkowaniu”
Obudowa silnika Zündapp KS 750
Gaźnik „SOLEX”
Cennik „szkiełkowania” przykładowych detali
RODZAJ POJAZDU CENA W PLN
MOTOCYKLE DWUSUWOWE TYPU: JAWA; IŻ; MZ; WSK; SHL…
Głowica – 1 sztuka
Obudowa silnika (2 połówki karteru i 2 pokrywy)
80,-
210,-
MOTOROWERY TYPU: KOMAR; SIMSON…
Głowica – 1 sztuka
Obudowa silnika (2 połówki kartera i 2 pokrywy)
30,-
120,-
MOTOCYKLE CZTEROSUWOWE (MONOBLOK) TYPU: JUNAK…
Głowica – 1 sztuka
Obudowa silnika (2 połówki kartera i 2 pokrywy)
od 120,-
230,-
MOTOCYKLE CZTEROSUWOWE TYPU BOXER: BMW (R11; 12; 71; 75)
ZÜNDAPP (K; KS 500; KS 600; KS 750; K 800); M 72; URAL; DNIEPR…
Głowica – 1 sztuka
Obudowa silnika
Dodatkowe pokrywy
Obudowa skrzyni biegów
Obudowa przekładni tylnego koła
Obudowa zwolnicy koła wózka bocznego
120,-
250,-
od 50,-
200,-
od 150,-
120,-
INNE ELEMENTY
Gaźniki typu: SOLEX BFRH 30; GREATZIN SA 24/2
Iskrowniki typu: BOSCH; NORIS
 od 60,-
od 40,-
Wszelkie inne elementy motocykli, samochodów a także detali nie powiązanych z motoryzacją, „szkiełkujemy” według indywidualnej kalkulacji.